kovo 20, 2008
Google letena
Bet pirminiam džiaugsmui atslūgus ėmiau mąstyti. Kodėl lietuviškieji tekstinės reklamos tinklai nesugeneruoja tokių pajamų. Pirma kilusi mintis - kontekstinė reklama.
Taigi, kontekstinė reklama - tai reklama parenkama pagal puslapio, kuriame yra talpinama, tematiką. Viskas gražu logiška ir, pripažinkim, įtikinama. Adsense atveju, manau vertėtų paminėti ir regioną bei kalbą. Jei regioną galima atrinkti pagal IP adresą. Tai su kalba kiek kebliau. Daugelio internautų naršyklės turi nustatytą anglų kalbą. Svetainės kalba irgi ne visada nurodyta, ir tikrai nemanau, kad yra koks 100% patikimas mechanizmas pagal teksto turinį atpažinti kokia kalba jis užrašytas, ypač įvertinant žargoną, šveplavimą ir kitus dalykus. Žinoma, galima "išskaičiuoti" turint regioną, spėjant svetainės kalbą, tikrinant naršyklės kalbą, bet...
Bet nemanau, kad taip daro adsense. Tiksliau nemanau, kad vien tai daro. Lietuviškame savo tinklalapyje esu matęs vokiečių kalba reklamas, nes žinau, kad vieną skiltį dažnai lanko vokiečiai. Taip pat esu matęs rusų kalba reklamas, nes dažnai lankausi rusiškuose tinklalapiuose. Įvertindamas šiuos du faktus, drįsčiau teigti, kad adsense renka informaciją apie svetainės lankytojus ir apie kiekvieno lankytojo įpročius atskirai, kurie vėliau naudojami parenkant "tinkamą" reklamą. Turint galvoje, google siūlomų paslaugų spektrą (adsense, analytics, sitemaps, gmail), jiems tos informacijos net rinkti nereikia, tai padaro patys vartotojai.
Įvertinus aukščiau paminėtus dalykus, galime daryti išvadą, kad vietinės, kaip ir daugelis užsienio mažesnio "kalibro" reklamos sistemų, neturi jokių šansų nurungti tokių sunkiasvorių, kaip google, "kontekstinės reklamos" srityje. Didžiausiu mažųjų privalumu galima būtų laikyti lankstumą ir trumpą reagavimo laiką į rinkos pokyčius.
vasario 25, 2008
Ar lietuviai kvailėja?
vasario 15, 2008
Iš kur atsiranda pinigai
"Money as Debt"
rusiška versija
angliška versija
sausio 28, 2008
Vartotojiška visuomenė
http://www.storyofstuff.com/
sausio 18, 2008
Žvaigždės krinta ant žemės
Šiais visuotinės globalizacijos laikais vykstą įdomūs procesai. Interneto ir kitų pažangių komunikavimo priemonių dėka pasaulis tapo žirnio dydžio, atstumų prasme. Tarp žmonių atstumai išnyko, prie vieno virtualaus "stalo" diskusijai gali susėsti žmonės iš skirtingų pasaulio vietų. Pilnavertė diskusija gali vykti tik tarp lygiaverčių žmonių. Taigi technologijų pagalba įsigali virtuali lygybė. Žmonės vis daugiau laiko praleidžia virtualiame "lygiųjų" pasaulyje. Natūralu, kad tokios pat lygybės poreikis atsiranda ir tikrame realiame gyvenime. Juk kurkas maloniau ir lengviau bendrauti su sau lygiu žmogumi, nei su žmogum, kuris turi priemones tavimi manipuliuoti ar įtakoti tavo gyvenimo kokybę. Tokie lygybės principai labiausiai išryškėja interneto platybėse, naujienų portalus pamažu užgožia blogai, bendruomeniniai portalai, virtualūs pasauliai, kuriuose visi vartotojai yra lygiateisiai, kiekvienas gali pareikšti savo nuomonę, poziciją. Juk savo bloge aš rašau ką noriu, ir joks administratorius neateis ir neištrins mano įrašo, nes šiame virtualiame pasaulyje, nėra aukštesnes pareigas užimančio asmens, čia visi lygūs.
Būtent dėl šio lygybės poreikio, labiau vertinami "žemiškieji" žvaigždūnai, išgarsėję per įvairias televizijos laidas, nei tie "nepasiekiamieji". Juk pirmieji yra iš mūsų, eilinių žmogelių, tarpo, kitaip tariant jie toki kaip mes - lygūs. Panašios tendencijos ir kitose gyvenimo srityse, pavyzdžiui politikoj. Matyt socializmas sugrįžta, o gal bręsta demokratija, įgaudama savo tikrąją formą... O galbūt po šimto metų nebebus nei Rusijos, nei Europos Sąjungos, nei JAV, nei Kinijos, o bus tik planeta Žemė o mes visi lygiateisiai žemės piliečiai...
sausio 11, 2008
Legenda apie pasaulio sukūrimą
Na štai pasaulis sukurtas, galima ramiai atsipūsti... Bet kur tau, dar gi liko daugybė klausimų! O kokie tų dramblių vardai? Kadangi tai svarbūs padarai, tai ir jų vardai turi būti svarbūs. Tai sukėlė didžiules diskusijas, mąstytojai suskilo į grupuotes, kiekviena iš jų turėjo savo variantus, argumentus ir konra-argumentus. O kadangi diskusijoje svarbiausia ne argumentų gausa ir jų pagrįstumas, o politinis korektiškumas, pirmasis dramblys buvo pakrikštytas... hmm, dėl politino korektiškumo, sakykim, pavadintas politikos vardu. Vėliau buvo pastebėta, kad dėl to korektiškumo Politika (dramblys) neritmingai pradėjo tūpčiot, taip sukeldamas žemės svyravimus. Tam kad atsvert dubenį, pritūpus drambliui, reikia greitai perbėgti visiems į priešingą dubens pusę, o tai reik daryti sinchroniškai. Sinchronišką judėjimą užtikrinti gali tik kai visą pasaulį valdo vienas valdovas, todėl prasidėjo didieji karai ir užkariavimai.
Karams finansuoti buvo sukurti mokesčiai, kurie vis buvo didinami tam, nes karas - brangus žaislas. Įvairaus plauko prekeivos prispausti didžiulių mokesčių pradėjo galvoti, kaip čia pigiau nupirkt ir brangiau bei daugiau parduoti, kad sumokėjus mokesčius dar ir pavalgyti liktų. Maistas beje irgi brango, dėl tų pačių mokesčių. Taip atsirado marketingas (rinkodara). O kadangi tai labai svarbus atradimas žmonėms, antrąjį dramblį pavadino verslo vardu.
Žinoma antrasis dramblys irgi pradėjo tupinėti, bet vėliau pastebėta, kad pirmojo (politikos) ir antrojo (verslo) įtūpstai susiję. Tad bendras žemės svyravimas lyg sumažėjo, tad karai kiek apstojo ar bent tapo netokie globalūs.
Kai tokios globalinės problemos išsisprendė gyvenimas žemėje pasidarė daugiau mažiau pakenčiamas, lyg ir būtų galima ramiai gyventi. Bet kur tau... Vėlgi per tą smalsumą, visiems pradėjo rūpėti kodėl verslo ir politikos įtūpstai sinchroniški? Kodėl trečiasis dramblys netūpčioja? Žemesniuose visuomenės sluoksniuose prasidėjo neramumai, nes sočiai pavalgęs žmogus tampa didelio mąstytoju ir jau jam rūpi, ne tik kaip pavalgyt, ber kur kas globalesni klausimai, kaip ant tai valdininkų algos, ryšiai su prekeivom ir kitom jėgom. Tad didelio susibėgimo metu politikai su verslininkais išrado didyjį PR (liaudyje - viešieji ryšiai). Ir tai buvo toks didelis išradimas, kad tuo vardu buvo pavadintas trečiasis dramblys.
Ir nuo tos dienos visi drambliai tūpčioja sinchroniškai, vienas kito įtūpstą balansuodami. Toks tūpčiojimas taip užsupo žmones, kad jiems jau neberūpėjo, kuo vardu vėžlys ir kur link jis plaukia.
gruodžio 19, 2007
Sidabriniams klientams - pasenę pasiūlymai
2007 metai gruodžio 18 diena (vakar), grįšdamas iš darbo, kaip visada pasitikrinu pašto dėžutės turinį. Sėkmingai. Dėžutėje guli gan storokas vokas. Siuntėjas - Omnitel. "Pagaliau..." džiaugiuosi dovanėle, juolab paskutinėmis dienomis gyvenu jau kalėdinio maratono pabaigos nuotaikom. Čia tikriausiai atėjo mano sidabrinė OmniID kortelė, kurią per dvi savaites turėjau gauti nuo operatorės skambučio. Skambutis beje buvo prieš geras šešias ar tai septynias savaites, bet tai nesvarbu, svarbu, kad pagaliau gavau. Namie pasinagrinėsiu...
Džiaugsmo akimirkos
Atplėšiu voką, ten paketėlis su pačia kortele įvyniota į trumpa instrukciją, beje dizainas tikrai šaunus. Atvirutė/lankstinukas su sveikinimais ir padėka už iškentėtus penkis metus su Omnitel, net visos nuoskaudos pasimiršo po tokių šiltų žodžių. Na ir knygutė - nuolaidų katalogas. Ir buitinei technikai nuolaidos ir juvelyriniams dirbiniams ir dar kažkokiems pirkiniams. Smagu, ypač jei dar yra nenupirktų dovanų, nuolaidos, kad ir nedaug vis šiektiek paglosto... piniginę. Šiais džiaugsmingais postringavimais būtų galima ir baigti, bet... jei ne šis "bet" kogero šio įrašo čia nebūtų.
Bet...
Beveik visos akcijos, išskyrus vieną ar dvi, galioja iki ... atspėkit iki kada? Na žinoma, kad iki lapkričio 30 dienos. Čia juk omnitel. Labiausiai stebina, kad įmonė, kurios verslas ir kainodara paremta tik įvaizdžiu (bent aš nežinau nei vieno privalumo) taip nesirūpina savuoju darbiniu arkliuku - t.y. įvaizdžiu. Aš puikiai suprantu, kad kažkas neapskaičiavo, kažkas vėlavo ir tai gal būtų toleruotina, smulkiai jaunai įmonei. Bet mes kalbam apie Omnitel, kuri mano supratimu turi pakankamai patirties, juo labiau, kad dar šiemet buvo užlipę ant kito labai panašaus "grėblio". Negi nepasimoko iš savo klaidų? O gal toks buvo tikslas pateikti daug (pasenusių) pasiūlymų, nes su mažai knygutėj nebus ką parašyt?
Kentėkit dar penkis metus, tada gausite auksinę OmniID su dar daugiau "pasiūlymų"...
gruodžio 10, 2007
Ar verta kelti pedagogams algas?
Klausimas skambėtų taip : "Ar verta kelti padagogams algas?". Jeigu demonstratyviai to nepadarius, streikai greičiausiai padažnėtų, galbūt ir jų forma pasikeistų. Taip būtų sukurta dar viena grupė socialiai jautrių žmonių, kuriais nesunku būtų manipuliuoti, žadant algų pakėlimus, o gal ir karts nuo karto numetant trupinį kitą. Galų gale koks skirtumas dėstys jie tas pamokas ar ne. Mokiniams vienas džiaugsmas dar kelios dienos atostogų. Smagu, tiesa?
Bet žvelgiant giliau, šioje situacijoje nukentėjusioji pusė ir yra moksleiviai, tiksliau jų išsilavinimo kokybė. Nors kita vertus taip būtų išspręsta juodadarbių stygiaus problema, gausiai būtų papildyta neišsilavinusių žmonių armija. Nereikėtų "importuoti" baltarusių, kinų ir kitų šalių pigesnės darbo jėgos. Neraštingą tautą lengviau valdyti, pažadėjai, kad gyvensim geriau ir visiem aišku, niekas klausimų neuždavinėja: "kodėl?", "iš kur pinigų paimsit?" ir panašių. Kaip kažkokia užmiršta tauta sakydavo "Duonos ir reginių".
Tad mūsų švietėjams galbūt, priešingai reikėtų streikuoti, aiškinant jauniems žmonėms, kodėl reikalingas išsilavinimas, kas yra politika, populizmas, kaip veikia tie politiniai fokusai. Taip tai neduotų tokių greitų rezultatų, bet nuo to visų gyvenimo kokybė pagerėtų, ir nereikėtų naujienų skirstyti į "konservatorių užsakytos", "liberalų užsakytos" ar dar kokios partijos "užsakytos", o tiesiog ramiai klausytum žinias, nereikėtų skaityt "tarp eilučių", nereikėtų kelias dienas aiškintis kas užsakovas, kad deramai įvertintum padėtį.
Tad pabaigai klausimas pamastymui : "Ar verta kelti pedagogams algas?"
gruodžio 05, 2007
Apie kėdes, rinkimus ir sprendimus
Bet man asmeniškai užkliuvo, kad tiek daug debatų, ir net kelis kartus atidėtas įstatymas buvo priimtas vienbalsiai. Tiksliau vienas buvo "susilaikęs", bet vėliau prašė užskaityti "už" nes netyčia sumaišė ir paspaudė ne tą mygtuką. Suprask - "aš irgi gerą darbą padariau". Mano manymu tokį įvykių posūkį įtakojo mamyčių streikas vykęs prie seimo rūmų, kai kurių miestų savivaldybių. Na ir, žinoma, artėjantys rinkimai.
Tokiu "pasirodymu" seimūnai kaip niekad ryškiai pademonstravo, savo nuomonės netvirtumą, absoliutų pozicijos neturėjimą ir amžiną ištikimybę... šiltai kėdei.
P.S. dar kartą norėčiau pabrėžti, kad ne pats įstatymas užkliuvo ir nesiimu vertinti jo teisingumo ar reikalingumo, bet seimo narių radikalūs elgesio pokyčiai priimant populistinius sprendimus.
lapkričio 22, 2007
Karas keliuose - priedanga nepopuliariems įstatymams?
Gal būt akcijos iniciatorių ketinimai ir buvo geri, bet sukelta visuomenėje panika - puiki dirva manipuliacijai. Nes įbauginta visuomenė tarsi avių banda, kur pakreipsi ten ir bėgs, neklaus ir negalvos kodėl.
Kodėl man kilo toks įtarimas, kad po tokia iš pažiūros gražia akcija slepiasi dideli interesai ir pinigai? O gi todėl, kad išleidžiami milžiniški pinigai tam, kad bauginti visuomenę, televizijos, radijo, spaudos reklamos. Bet, prašau, įvardinkite bent vieną racionalų sprendimą, kuris sumažintų avaringumą. Aš nemačiau/negirdėjau nei vieno. Baudas didina - sakysite? Na į biudžetą pinigų surinks daugiau, bet ar tai bent kiek pakeis situaciją? Žmonių elgesys priklauso nuo jo vertybių sistemos ir kultūringumo, o ne nuo baudų dydžio. Vargu ar bent vienas vairuotojas, spausdamas akseleratorių, greičio padidėjima įvertina litais...
Senesniems nei 13 metų automobiliams techninė apžiūra bus kas metus, o ne kas du, tai vėlgi dvigubai didesnė rinkliava (o gal ir korupcija), o ne racionalus sprendimas, bei forsuojamas naujų automobilių pirkimas.
Naujiems vairuotojams laikinos teisės, o po dvejų metų perlaikymas. Na gal kiek ir naudinga, bet tai vėlgi kvepia rinkliavom, naujų institucijų steigimu, su giminaičiams rezervuotomis šiltomis kėdėmis.
Ar kas gali paneigti, kad "karas keliuose" - pigesnis karo su terorizmu variantas?
spalio 12, 2007
Zeitgeist - propogandos jėga
Tikrai įdomus filmas ir vertas paaukoti dvi savo brangaus laiko valandas. Padeda į daugelį dalykų pažvelgti kitaip. Rekomenduoju visiems. Gero žiūrėjimo.
vasario 27, 2007
Mano asmeninis internetinis žurnalas
Labai patogus dalykas mėgstantiems skaityti naujienas turinčias RSS feed'us. Rekomenduoju išbandyt.
Tai būtų ... kogero tai būtų nevykusi kopija
Šį mano postą inspiravo nemokamo laikraščio "15 minučių" reklama ".. jei 15 minučių atidarytų degalinę, tai būtų pirmoji nemokama degalinė Lietuvoje". Jaučiate, kad bandyta kopijuoti? Ketinimas jaučiasi, bet... nėra to saldumo jausmo, kaip kredito su "kada norėsite" gražinimo terminu, žavios kambariokės ir futbolo stadionas priešais balkoną. Nėra dvasios šitoj reklamoj, trūksta polėkio ir kas blogiausia - ji nėra originali, ji tiesiog - pigi, neišbaigta, niekam tikusi kopija...
vasario 13, 2007
Ir vėl bankas bando išdurt !
Šiuo metu perku butą ir aktyviai ieškau geriausio būsto paskolos varianto. Lyginu maržas, kitų paslaugų salygas ir panašiai, vienu žodžiu, renkuosi geriausiai atitinkantį mano poreikius banką. Jau beveik apsisprendžiau, bet...
Darbe gavau laiškelį, kad vienas iš didžiųjų bankų siūlo mūsų įmonės darbuotojams paskolas ypatingai gerom sąlygom. Žinoma sudomino, gal pavyks bent maržą "išsimušti" padoresnę. Žinoma maržos netik mažesnės nepasiūlė, bet ir tos "išskirtinės sąlygos" tik lankstinuke, o sąlygos tokios pačios kaip ir atėjus "iš gatvės".
Gal taip ir nebūčiau susinervinęs, jeigu tai jau nebūtų antras toks "geras" pasiūlymas iš to pačio banko. Pirmasis buvo su vartojamąja paskola "ypatingomis" sąlygomis (dvigubai didesnėmis palūkanomis nei tuo pat metu siūlė kiti bankai).
Kartais susimąstau gal aš per daug naivus ir tikiuosi nerealių dalykų, gal čia normalu, kad ypatingos sąlygos niekuo negeresnės už įprastas, kad išpardavimas tėra kelių prekių nuolaida, o prekės "su nuolaida" iš tikro kainuoja daugiau, nei kainavo iki nuolaidos.
lapkričio 04, 2006
TV auditorija ir reklamos efektyvumas
Pabandžiau įsivaizduoti, kam tokios temos įdomios? Nemanau, kad išsilavinusiems žmonėms, gaunantiems didesnes nei vidutines pajamas, kaip dažniausiai pristatoma daugelyje interneto svetainių auditorija.
Klausimas numeris 2: kas tokią auditoriją gali sudominti? kefyras už pusę kainos? Bulvariniai skaitaliukai (vargu, na nebent "tik 50ct")?
Taip ir neaišku ko gi verta reklama televizijoj? Žinoma yra ir rimtų laidų, kad ir labai mažai, gvildenančių rimtas temas, verslo žinios ir panašiai. O galbūt čia ir yra esmė - reklamos užsakovų trūkumas verčia televizininkus laisvą eterį užkimšti pigia produkcija, taip "prasukant" reitingų skaitliukus?
spalio 07, 2006
Tekstinė interneto reklama
Lietuvoje, tiksliau lietuviškai kalbančiame internete naudojamos trys tekstinės reklamos sistemos: Interneto reklamos aljansas, TextAds ir Google Adsense. Visos trys sistemos turi tiek tarpusavio panašumų, tiek skirtumų. Vienintelis bendras bruožas – visos jos tekstinės reklamos sistemos.
Kontekstinė reklama
Kontekstinė reklama – tai reklama, kuri rodoma puslapiuose, kurių turinys artimas reklamuojamam produktui. Reklamdavys pateikdamas reklamą parenka raktinius žodžius, pagal kuriuos vertinamas puslapio turinys. Šia savybe iš išvardintųjų pasižymi tik Adsense.
Kategorizavimas
Tinklalapių suskirstymas į temines kategorijas, pagal jų turinį. Toks skirstymas griežtai taikomas TextAds sistemoje. Tiksliau tai vienintelis šioje sistemoje taikomas auditorijos suskirstymo metodas. Aljanso sistemoje taip pat yra skirstymas į kategorijas, bet kadangi tinklalapio-reklamdavio sandoriai šioje sistemoje yra tiesioginiai, tai daroma, kad būtų patogiau surasti tinkamą tinklalapį reklamdaviui ar reklamdavį tinklalapiui. Adsense naudoja raktažodžius, todėl skirstymas į kategorijas praranda prasmę.
Pritaikymas (Customization)
Lanksčiausias pritaikymo galimybes turi Adsense ir Interneto Reklamos Aljansas. Šiose sistemose galima valdyti fono, teksto, rėmelio, nuorodos spalvas visiškai pritaikant reklamos spalvas prie tinklalapio dizaino. TextAds galimybės gan kuklios, čia galėsite tik pasirinkti iš keleto paruoštų spalvų rinkinių. Aljansas siūlo unikalų formatą – tekstinės eilutės, reklama atvaizduojama ne blokais, o laisvu tekstu, todėl reklama puikiai įsilieja į puslapio turinį. Google Adsense taip pat turi unikalų formatą, kurio neturi kitos sistemos – nuorodų eilutę. Eilutėje rodomi raktiniai žodžiai, kuriuos paspaudus atveriamas puslapis su nuorodom į susijusius puslapius.
Fraud (dirbtinis srautas)
Dirbtinis srautas – bet kokie dirbtinai atliekami veiksmai, norint pasipelnyti. Kitaip tariant spaudymas ant reklamos, siekiant gauti centus, o ne susidomėjusio vartotojo paspaudimas.
Su šia problema kovoja visos sistemos, tik mano nuomone pranašumą šioje vietoje turi lietuviškos sistemos. Kad ir kokia sudėtinga ir galinga būtų Google sukurta anti-fraud sistema, tai visgi automatinė apsauga. Be to tikrai netikiu, kad įmanoma suvaldyti milijonus puslapių. Tuo tarpu tiek Interneto Reklamos Aljanso tiek TextAds aprėpiamų puslapių skaičius nepalyginamai mažesnis, todėl sukčių susekimas kur kas paprastesnis ir patikimesnis.
Asmeninė nuomonė
Iš išvardintų sistemų pirmenybę teikiu Google Adsense ir Interneto Reklamos Aljansui. TextAds sistemoje pasigedau lankstumo.
spalio 04, 2006
Reklama Lietuviškame internete: reklamos sistemos
Nesigilinsiu į interneto reklamos tendencijas užsienyje ir Lietuvoje. Tiesiog norėčiau trumpai apžvelgti Lietuvoje dirbančias interneto reklamos sistemas, kurios padeda interneto svetainėms užsidirbti iš reklamos.
adnet.lt
Adnet pirmoji pradėjo tarpininkauti lietuviškąjame internete. Jie dirba su keliais didžiausiais tinklalapiais, portalais. Banerinė reklama apmokestinima pagal parodymus (CPM).
Tradedoubler
Tarptautinės kompanijos padalinys į Lietuvą atnešęs CPC (Cost Per Click) apmokėjimo už paspaudimus modelį. Kaip ir adnet teikia banerinės reklamos tarpininkavimo paslaugas. Dirba su didesniu ratu, net ir su nelabai didelį lankomumą turinčių, tinklalapių.
Interneto reklamos aljansas
Pirmoji Lietuvoje tekstinės reklamos sistema, Unikali tuo, kad suteikia galimybę reklamdaviui tiesiogiai kontaktuoti su svetainėmis. Kaip ir google reklaminėse kampanijoje galima susikurti keletą skelbimų. Nėra aukciono sistemos, kuri naudojama google adsense ir textads sistemose. Nors paspaudimo kaina įtakoja reklamos rodymo dažnumą. Panašiai kaip textads reklamos rodymo dažnumas apskaičiuojamas Paspaudimo kaina * CTR, kuo šis rodiklis didesnis tuo reklama rodoma dažniau. Kaip ir google adsense šioje sistemoje yra galimybė transliuoti banerinę reklamą, deja to negalima daryti savarankiškai be administratoriaus pagalbos.
Textads
Iš tiesų ši sistema anonsuota buvo kiek anksčiau už aljansas.lt (interneto reklamos aljansas), bet viešas registracijas aljansas pradėjo keletu mėnesių anksčiau, todėl manau nesuklysiu suteikęs texads antrąjį numerį. Kaip ir aljansas.lt, tai tekstinės reklamos sistema. Tiesa su gerokai kuklesnėmis galimybėmis. Reklamdavys tegali pasirinkti kategoriją svetainių kurioje bus transliuojama jo reklama. Reklaminėje kampanijoje gali būti tik vienas skelbimas. Skelbimo rodymo pozicija nustatoma virtualaus aukciono principu kaip ir Google Adsense. Kaip minėjau anksčiau reklaminio skydelio vertė aukcione skaičiuojama CPC (Paspaudimo kaina) * CTR. Tinklapiai negali įtakoti paspaudimo kainos, ji parenkama virtualaus aukciono principu. Šios sistemos savininkai yra adnet.
Nuorodos
www.adnet.lt
www.aljansas.lt
www.tradedoubler.lt
www.textads.lt
Reklama internete: Kiek aš gausiu klientų už 500 litų?
Jei jau prakalbom apie reklamos efektyvumą, tai šioje vietoj skaičiavimas ir baigiasi, nes atsiranda kintamasis, kuris labiau priklauso nuo pardavėjo nei nuo reklaminių priemonių, šiuo konkrečiu atveju reklaminių skelbimų ar skydelių.
Reziumuojant galima sakyti, reklamos paskirtis reklamuoti - informuoti žmones, kuriems aktuali reklamuojama prekė, ir juos atvesti pas pardavėją. Ir jei pirkėjas įžengė į parduotuvę - reklama atliko savo darbą. Toliau metas darbuotis pardavėjui.
Kuo maloniau ir patogiau parduotuvė priims potencialų pirkėją, kuo patogiau ir aiškiau jam pateiks informaciją apie prekę, kuo lengviau tą prekę bus nusipirkt, tuo daugiau reklamos paspaudimų virs pardavimais. Mano nuomone reklamos ir parduotuvės ryšys turėtų atitikti kelis reikalavimus:
1. Paspaudus reklaminio skydelio nuorodą, turėtų būti atvertas būtent reklamuojamai prekei skirtas puslapis, o ne titulinis parduotuvės puslapis.
2. Vartotojo dėmesys neturėtų būti atitraukiamas nuo tos prekės, dėl kurios jis atėjo į pardavėjo svetainę.
3. Ir svarbiausia užsakymo ir pirkimo procesas turėtų būti kuo paprastesnis, kad pirkėjas keliais spustelėjimais galėtų nusipirkti, o ne pildydamas 101 punkto registracijos formas ir anketas galvoti: "ar prekė verta mano sugaišto laiko?" ar dar blogiau "o gal geriau paieškosiu kitos parduotuvės?"