spalio 07, 2006

Tekstinė interneto reklama

Lietuvoje, tiksliau lietuviškai kalbančiame internete naudojamos trys tekstinės reklamos sistemos: Interneto reklamos aljansas, TextAds ir Google Adsense. Visos trys sistemos turi tiek tarpusavio panašumų, tiek skirtumų. Vienintelis bendras bruožas – visos jos tekstinės reklamos sistemos.

Kontekstinė reklama

Kontekstinė reklama – tai reklama, kuri rodoma puslapiuose, kurių turinys artimas reklamuojamam produktui. Reklamdavys pateikdamas reklamą parenka raktinius žodžius, pagal kuriuos vertinamas puslapio turinys. Šia savybe iš išvardintųjų pasižymi tik Adsense.

Kategorizavimas

Tinklalapių suskirstymas į temines kategorijas, pagal jų turinį. Toks skirstymas griežtai taikomas TextAds sistemoje. Tiksliau tai vienintelis šioje sistemoje taikomas auditorijos suskirstymo metodas. Aljanso sistemoje taip pat yra skirstymas į kategorijas, bet kadangi tinklalapio-reklamdavio sandoriai šioje sistemoje yra tiesioginiai, tai daroma, kad būtų patogiau surasti tinkamą tinklalapį reklamdaviui ar reklamdavį tinklalapiui. Adsense naudoja raktažodžius, todėl skirstymas į kategorijas praranda prasmę.

Pritaikymas (Customization)

Lanksčiausias pritaikymo galimybes turi Adsense ir Interneto Reklamos Aljansas. Šiose sistemose galima valdyti fono, teksto, rėmelio, nuorodos spalvas visiškai pritaikant reklamos spalvas prie tinklalapio dizaino. TextAds galimybės gan kuklios, čia galėsite tik pasirinkti iš keleto paruoštų spalvų rinkinių. Aljansas siūlo unikalų formatą – tekstinės eilutės, reklama atvaizduojama ne blokais, o laisvu tekstu, todėl reklama puikiai įsilieja į puslapio turinį. Google Adsense taip pat turi unikalų formatą, kurio neturi kitos sistemos – nuorodų eilutę. Eilutėje rodomi raktiniai žodžiai, kuriuos paspaudus atveriamas puslapis su nuorodom į susijusius puslapius.

Fraud (dirbtinis srautas)

Dirbtinis srautas – bet kokie dirbtinai atliekami veiksmai, norint pasipelnyti. Kitaip tariant spaudymas ant reklamos, siekiant gauti centus, o ne susidomėjusio vartotojo paspaudimas.

Su šia problema kovoja visos sistemos, tik mano nuomone pranašumą šioje vietoje turi lietuviškos sistemos. Kad ir kokia sudėtinga ir galinga būtų Google sukurta anti-fraud sistema, tai visgi automatinė apsauga. Be to tikrai netikiu, kad įmanoma suvaldyti milijonus puslapių. Tuo tarpu tiek Interneto Reklamos Aljanso tiek TextAds aprėpiamų puslapių skaičius nepalyginamai mažesnis, todėl sukčių susekimas kur kas paprastesnis ir patikimesnis.

Asmeninė nuomonė

Iš išvardintų sistemų pirmenybę teikiu Google Adsense ir Interneto Reklamos Aljansui. TextAds sistemoje pasigedau lankstumo.

Komentarų nėra: